Gucci: lux, cu încredere de sine pur italiană

gucci

Brandul Gucci este unul dintre cele care au devenit sinonime cu luxul. Peste trei ani sărbătorește deja 100 de ani de existență și este - cel puțin din punctul meu de vedere - din ce în ce mai grozav. Intens și inconfundabil, cu o personalitate magnetică.

Nu știu dacă Guccio Gucci și-a data seama că înființează un gigant al modei secolelor al XX-lea și al XXI-lea, dar deschiderea magazinului de marochinărie (valize și accesorii de echitație) în anul 1921 a fost mutarea câștigătoare. S-a bazat pe meșteșugul său de vârf și pe calitate. Și, pentru că fiul său cel mare, Aldo, s-a dovedit un excelent comerciant, 17 de ani mai târziu, brandul Gucci a debutat la Roma. Aldo și-a data seama că acolo vor găsi clienți bogați și dispuși să plătească pentru calitate. Nu s-au înșelat, dar, cu toate acestea, le-a fost greu. A început războiul, nu erau nici bani, nici materii prime. Dar compania a supraviețuit.

Strălucirea vedetelor de cinema

După război, totul s-a accelerat. În 1947, Guccio a inventat emblematica geantă cu mâner din bambus (se produce încă sub denumirea de Gucci Bamboo). Brandul a prezentat faimosul logo auriu și a fermecat mapamondul cu mocasinii săi de lux. 1951 a fost anul când Gucci a deschis noi magazine la Milano și la New York, dar și anul în care fondatorul firmei a decedat. Firma a fost preluată de cei patru fii, care au transformat treptat Gucci într-un brand al celebrităților. Dar nu numai al lor. Chiar și Jackie Kennedy a fost încântată să intre în posesia uneia dintre poșete (denumită „Jackie O“ și transformată în 2009 în „New Jackie“), Aldo fiind unul dintre primii care au permis, în mod deliberat, celebrităților să devină simbolurile brandului.

Ascensiunea și căderea

Gucci croia îmbrăcăminte de lux, dar, în 1970, a lansat și prima linie de confecții pret-a-porter. Creau bijuterii și ochelari de soare, Aldo colabora cu firma de automobile AMC, iar în anul 1975 a lansat primul său parfum. Totul mergea strună, dar... au venit anii ‘80. Un deceniu indiferent față de lux. Ce fusese până acum trendy a devenit dintr-o dată fad - dominau culorile neon, materialele artificiale, kitsch-ul. În plus, familia Gucci era departe de a fi unită, la conducere aflându-se nepoții fondatorului și, astfel, anii ‘90 au găsit firma preluată de investitori noi.

Chipul secolului al XXI-lea

Aceștia l-au plasat la cârmă pe Tom Ford, care a salvat brandul, cu mult respect față de valorile inițiale ale firmei. Nu i-a afectat nici asasinarea lui Mauricio Gucci, în anul 1995. Luxosul logo, simbol al valorilor Gucci, a redevenit la modă. Ford a plecat apoi să-și construiască propriul brand, înlocuit fiind de Frida Giannini, care a adus luxul Gucci și la Praga, în 2008 și care a dezvoltat produse unice, cum ar fi bicicleta Gucci! Acum trei ani, aceasta a fost înlocuită de Alessandro Michele și, de atunci, Gucci se autodefinește ca un brand modern, al prezentului. Este asociat cu nume sonore, cum ar fi Stella McCartney. Contribuie la acțiuni caritabile, iar anul trecut a refuzat să folosească la defilări modele excesiv de slabe. Gucci a schimbat multe, dar luxul definește brandul și acum. Oferă-ți-l și tu. Ajunge un parfum sau un ruj – și înțelegi imediat de ce este de TOP…

Toate produsele Gucci sunt disponibile la Aoro aici.

produse gucci

Meniu